Re: Limba romana si hartile etnico-lingvistice ale romanilor
Posted: Mon Feb 24, 2014 6:48 pm
@orangetm: eu am postat harti, iar despre limba romana am dat exemple simple. Iar imi citezi pe cineva care vorbeste mult si scrie numai prostii de te doare mintea. Am scris si eu odata citate lungi din altii si pot face si eu dar nu am timp si oricum am vazut ca nu sunt citite prea mult.
Romanizarea este indubitabila ma repet, nu exista un singur argument stiintific impotriva ei, unul singur.
Eu, presupunand ca tablitele de plumb sunt adevarate si autentice voi cita aici din tablite asa, un argument nestiintific, dupa ureche, daca tot se poarta:
"
SIUO AZO E SO AE LATRIUO EPO E TOSEO SO 2/ESCOE LIUEO BOEROBSETO AHIU MATO EPO 3/E UN DOE DEGIUNO HILEARCIU LO EGIEO OCI 4/EOIU MANO DE GIPRO PE O PADEO ANO E POC 5/O ESO SOROMESO E DAPIUGIEO ZORASO SO 6/IU FOILO LOE GIENUCLO DONETEPE IO 7/SOE BIUO ONLO IUZA TOPE LU ELO BOEROBIUS 8/ETO OROLIO ONSOTIUCIEO E DIUO .H. ZAPIUO 9/BERIUSO CARPODO MONGAIUO PORCIEDO ON 10/SONTO LUE BOEROBISETO DEIU HE 11/O ON USIUA DO PERESIO T 12/ALIUPIUCO SARMIGI 13/ETUZO POSERO LUE 14/BOEROBIUSETO SOE 15/STOPIUTO SO ECVE ERIGIER 16/IUO LUEO SO EZTESO
...
ON POYRIM SETO MESOON MEGAL CENEO SINOM ZOAYO!
OLGEN TASOIE DOYE SAVELO OYHIE VORM OROTON PAN.
O NOSO COTO SOPEZIEO PATRIDO DAVO GETO.
COT PASLOE GENEO O HRAP SARMY GETOYZO!
DYEO ZAVELIO O SONGEO TRONO GOHOSI.
EHO BOEROVYSTO O AMO SEOT ZI POFILO ASO MAGINO. .
"
Lasand la o parte numele proprii legate de Burebista, Sarmisegetuza, geto daci, Moldova etc, daca asta e limba romana eu ma impusc si daca mi se spuna ca limba romana se trage din limba asta eu ma impusc iarasi!
Acum pun aici limba romana din anul 1650:
"Iubitu mieu fiiu, mai nainte de toate sa cade sa cinstesti si sa lauzi neîncetat pre Dumnezeu cel mare si bun si milostiv si ziditorul nostru cel întelept, si zioa si noaptea si în tot ceasul si în tot locul. Si sa foarte cuvine sa-l slavesti si sa-l maresti neîncetat, cu glas necurmat si cu cântari neparasite, ca pre cela ce ne-au facut si ne-au scos din-tunérec la lumina si den nefiinta în fiinta. O, câta iaste de multa mila ta, Doamne, si gândul si cugetul tau, care ai spre noi oamenii! O, mare taina si minunata! O, cine va putea spune toate puterile tale si lauda slavei tale! Dumnezeu, pentru mila sa cea multa, lacui întru noi oamenii si sa arata noao. Dumnezeu fu în ceriu si om pre pamântu si într-amândoao desavârsit. Si pre om si-l facu fiiu iubit si mostean împaratiii sale. O, mare iaste taina întelepciunii tale Doamne, care fu spre noi oamenii! Ni dar sa marim pre Dumnezeul nostru si sa strigam dinpreuna cu David, zicând: „Chiuiti lui Dumnezeu, tot pamântul, slujiti lui Dumnezeu în veselie, intrati înaintea lui cu bucurie si cu veselie si cu curatie. Sa stiti ca acela ne-au facut, iar nu noi, si acela iaste Dumnezeul nostru si noi suntem oamenii lui si oile pasunii lui. Intrati prin poarta lui în ispovedanie, în curtile lui, în cântari, marturisiti-va lui si laudati numele lui, ca iaste bun si milostiv Domnul si sfânt Dumnezeul nostru. Ca iaste mila lui cea mare cu noi în véci, si bunatatea lui cea multa“. Si den nimic ne-au facut de suntem si facu toate puterile céle far’ de trupuri.
...
Drept acéia, iubitul mieu fiiu, de te vei nevoi să-ți păzești trupul așa, până vei ajunge de vârstă, cum să cade, cu curăție, cu înțelepciune și cu altă bunătățire te vei arăta înaintea lui Dumnezeu, tu te vei face de vei fi și cu trupul și cu sufletul bisérică duhului sfânt, cum iaste zis: „Voi sunteți bisérica Dumnezeului celui viu”. Deci, dă veți umbla după légea lui Dumnezeu și légea lui o veți face dreaptă săracilor, și veți iubi cu toată inima blândéțele și milosteniia și curățiia, cu adevărat fața lui Dumnezeu veți vedea, și ție va da Dumnezeu împărațiia dupre pământ, și pentru tine o va da și feciorilor tăi, după tine, cum déde și lui Solomon Dumnezeu împărățiia, pentru tatăsău David. Iar ție și împărățiii tale să va dărui de la Dumnezeu bătrânéțe cinstité și ți să vor adaoge ție anii vieții, cum să adaoseră zilele și anii Ezechiei, împăratului ovreescu, 15 ani, cum vei vedea mai nainte spuindu. Și orîncătro și spre ce vrăjmași de ai tăi vei mérge, tot îi vei birui și-i vei pune suptu picioaréle tale și te vei întoarce iar cu mare cinste și cu multă bucurie"
Singura urma in romana medievala din daca este fonetismul cu diftongarea in oa sau folosirea lui ao, de exemplu latinescul la cazul acuzativ mortem, in latina vulgara morte a fost pronuntat de daci moarte, de spanioli muerte, de italieni morte, de francezi mort.
Am sa pun dupa meci texte in latina si voi pune intre paranteze cum ar fi sunat in latina vulgara din informatiile pe care le avem si voi pune si in romana si se va constata contrariul, anume ca se intelege cate ceva!!! La ureche, desi dpdv stiintific asemanarile de genul nu sunt definitorii neaparat!
Deci nici vorba ca romana sa vina din daca!
Romanizarea este o certitudine, nu inteleg frustrarile si incapatanarea celor ce o neaga!
Nu uita imparatii romani traco-daci si-au luat nume romane, si avem atestat ca si-au luat si oamenii simpli!
Avem atestat ca Sfantul Nicetas de Remesiana si Wulfilas i-au increstinat pe daci in limba latina!
Avem atestat tot vocabularul crestinesc latin!
Avem atestat ca Ovidiu nu era inteles de daci care radeau cand vorbea latina, se intelege si de ce, daca limba daca era ca si in tablite cum sustin dacofilii, e clar ca radeau, pur si simplu vorbeau altceva!
Acum eu nu cred ca tablitele sunt autentice, dar de vreme ce dacofilii merg pana in panzele albe cu ele, atunci le folosesc ca argument contra lor!
Romanizarea este indubitabila ma repet, nu exista un singur argument stiintific impotriva ei, unul singur.
Eu, presupunand ca tablitele de plumb sunt adevarate si autentice voi cita aici din tablite asa, un argument nestiintific, dupa ureche, daca tot se poarta:
"
SIUO AZO E SO AE LATRIUO EPO E TOSEO SO 2/ESCOE LIUEO BOEROBSETO AHIU MATO EPO 3/E UN DOE DEGIUNO HILEARCIU LO EGIEO OCI 4/EOIU MANO DE GIPRO PE O PADEO ANO E POC 5/O ESO SOROMESO E DAPIUGIEO ZORASO SO 6/IU FOILO LOE GIENUCLO DONETEPE IO 7/SOE BIUO ONLO IUZA TOPE LU ELO BOEROBIUS 8/ETO OROLIO ONSOTIUCIEO E DIUO .H. ZAPIUO 9/BERIUSO CARPODO MONGAIUO PORCIEDO ON 10/SONTO LUE BOEROBISETO DEIU HE 11/O ON USIUA DO PERESIO T 12/ALIUPIUCO SARMIGI 13/ETUZO POSERO LUE 14/BOEROBIUSETO SOE 15/STOPIUTO SO ECVE ERIGIER 16/IUO LUEO SO EZTESO
...
ON POYRIM SETO MESOON MEGAL CENEO SINOM ZOAYO!
OLGEN TASOIE DOYE SAVELO OYHIE VORM OROTON PAN.
O NOSO COTO SOPEZIEO PATRIDO DAVO GETO.
COT PASLOE GENEO O HRAP SARMY GETOYZO!
DYEO ZAVELIO O SONGEO TRONO GOHOSI.
EHO BOEROVYSTO O AMO SEOT ZI POFILO ASO MAGINO. .
"
Lasand la o parte numele proprii legate de Burebista, Sarmisegetuza, geto daci, Moldova etc, daca asta e limba romana eu ma impusc si daca mi se spuna ca limba romana se trage din limba asta eu ma impusc iarasi!
Acum pun aici limba romana din anul 1650:
"Iubitu mieu fiiu, mai nainte de toate sa cade sa cinstesti si sa lauzi neîncetat pre Dumnezeu cel mare si bun si milostiv si ziditorul nostru cel întelept, si zioa si noaptea si în tot ceasul si în tot locul. Si sa foarte cuvine sa-l slavesti si sa-l maresti neîncetat, cu glas necurmat si cu cântari neparasite, ca pre cela ce ne-au facut si ne-au scos din-tunérec la lumina si den nefiinta în fiinta. O, câta iaste de multa mila ta, Doamne, si gândul si cugetul tau, care ai spre noi oamenii! O, mare taina si minunata! O, cine va putea spune toate puterile tale si lauda slavei tale! Dumnezeu, pentru mila sa cea multa, lacui întru noi oamenii si sa arata noao. Dumnezeu fu în ceriu si om pre pamântu si într-amândoao desavârsit. Si pre om si-l facu fiiu iubit si mostean împaratiii sale. O, mare iaste taina întelepciunii tale Doamne, care fu spre noi oamenii! Ni dar sa marim pre Dumnezeul nostru si sa strigam dinpreuna cu David, zicând: „Chiuiti lui Dumnezeu, tot pamântul, slujiti lui Dumnezeu în veselie, intrati înaintea lui cu bucurie si cu veselie si cu curatie. Sa stiti ca acela ne-au facut, iar nu noi, si acela iaste Dumnezeul nostru si noi suntem oamenii lui si oile pasunii lui. Intrati prin poarta lui în ispovedanie, în curtile lui, în cântari, marturisiti-va lui si laudati numele lui, ca iaste bun si milostiv Domnul si sfânt Dumnezeul nostru. Ca iaste mila lui cea mare cu noi în véci, si bunatatea lui cea multa“. Si den nimic ne-au facut de suntem si facu toate puterile céle far’ de trupuri.
...
Drept acéia, iubitul mieu fiiu, de te vei nevoi să-ți păzești trupul așa, până vei ajunge de vârstă, cum să cade, cu curăție, cu înțelepciune și cu altă bunătățire te vei arăta înaintea lui Dumnezeu, tu te vei face de vei fi și cu trupul și cu sufletul bisérică duhului sfânt, cum iaste zis: „Voi sunteți bisérica Dumnezeului celui viu”. Deci, dă veți umbla după légea lui Dumnezeu și légea lui o veți face dreaptă săracilor, și veți iubi cu toată inima blândéțele și milosteniia și curățiia, cu adevărat fața lui Dumnezeu veți vedea, și ție va da Dumnezeu împărațiia dupre pământ, și pentru tine o va da și feciorilor tăi, după tine, cum déde și lui Solomon Dumnezeu împărățiia, pentru tatăsău David. Iar ție și împărățiii tale să va dărui de la Dumnezeu bătrânéțe cinstité și ți să vor adaoge ție anii vieții, cum să adaoseră zilele și anii Ezechiei, împăratului ovreescu, 15 ani, cum vei vedea mai nainte spuindu. Și orîncătro și spre ce vrăjmași de ai tăi vei mérge, tot îi vei birui și-i vei pune suptu picioaréle tale și te vei întoarce iar cu mare cinste și cu multă bucurie"
Singura urma in romana medievala din daca este fonetismul cu diftongarea in oa sau folosirea lui ao, de exemplu latinescul la cazul acuzativ mortem, in latina vulgara morte a fost pronuntat de daci moarte, de spanioli muerte, de italieni morte, de francezi mort.
Am sa pun dupa meci texte in latina si voi pune intre paranteze cum ar fi sunat in latina vulgara din informatiile pe care le avem si voi pune si in romana si se va constata contrariul, anume ca se intelege cate ceva!!! La ureche, desi dpdv stiintific asemanarile de genul nu sunt definitorii neaparat!
Deci nici vorba ca romana sa vina din daca!
Romanizarea este o certitudine, nu inteleg frustrarile si incapatanarea celor ce o neaga!
Nu uita imparatii romani traco-daci si-au luat nume romane, si avem atestat ca si-au luat si oamenii simpli!
Avem atestat ca Sfantul Nicetas de Remesiana si Wulfilas i-au increstinat pe daci in limba latina!
Avem atestat tot vocabularul crestinesc latin!
Avem atestat ca Ovidiu nu era inteles de daci care radeau cand vorbea latina, se intelege si de ce, daca limba daca era ca si in tablite cum sustin dacofilii, e clar ca radeau, pur si simplu vorbeau altceva!
Acum eu nu cred ca tablitele sunt autentice, dar de vreme ce dacofilii merg pana in panzele albe cu ele, atunci le folosesc ca argument contra lor!